کد خبر : 1368
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۷

افغانها به دنبال پیشرفت

محمودی

هیات فوتبال استان تهران مجوز حضور افغان ها را خواهد داد !

هیات فوتبال  استان تهران مجوز حضور افغان ها را خواهد داد !

به گزارش پایتخت خبر در مراحل اولیه رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران دو تیم تارافولاد چرمهین به عنوان نماینده اصفهان با مهرگان دره شهر ایلام بازی کردند و تیم چرمهین برنده این بازی شد. در ادامه باشگاه دره‌شهر ایلام از تیم حریف به خاطر استفاده از یک بازیکن افغانستانی شکایت کرد و با ارائه مدارک

به گزارش پایتخت خبر در مراحل اولیه رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران دو تیم تارافولاد چرمهین به عنوان نماینده اصفهان با مهرگان دره شهر ایلام بازی کردند و تیم چرمهین برنده این بازی شد. در ادامه باشگاه دره‌شهر ایلام از تیم حریف به خاطر استفاده از یک بازیکن افغانستانی شکایت کرد و با ارائه مدارک در کمیته انضباطی توانست این مسئله را ثابت کند.

سجاد جان‌محمدی بازیکن تیم چرمهین بود که اصالتا افغانستانی است و در بازی مذکور گل هم زد؛ در ادامه با شکایت باشگاه ایلامی از حضور این بازیکن، کمیته انضباطی بازی را سه بر صفر به سود مهرگان دره‌شهر اعلام کرد.

وکلای باشگاه اصفهانی اما با پیگیری این مسئله توانستند حکم جدیدی را در این خصوص از استیناف بگیرند. باشگاه چرمهین با استفاده از تجربیات مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن در امور حقوقی فوتبال و با استناد به ماده‌های ۶ و ۷ مقررات فیفا در استفاده از بازیکنان بومی و خارجی توانست این حکم را بشکند.

در این مواد آیین‌نامه انضباطی فیفا به طور شفاف آمده که بازیکنان با سه شرط بومی آن کشور محسوب می‌شوند:
۱- اگر در آن کشور به دنیا آمده باشد.۲- اگر قبل از ۱۰ سالگی مهاجرت کرده باشد و سه سال در آن کشور زندگی کرده باشد.
۳- اگر بعد از ۱۰ سالگی مهاجرت کرده باشد و ۵ سال در آن کشور زندگی کرده باشد.

حال با توجه به قوانین موجود در فوتبال کشور باید دید که آیا هیات فوتبال استان تهران اجازه ورد اتباع افغانستانی را در لیگ برتر استان تهران خواهد داد یا نه .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.