کد خبر : 1038
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

محمودی

هیات فوتبال استان تهران در خصوصی سازی پیشی گرفت

هیات فوتبال استان تهران در خصوصی سازی  پیشی گرفت
خصوصی سازی در ورزش به ویژه فوتبال
با وجود گذشت یک دهه از خصوصی سازی باشگاه های فوتبال در کشورهای پیشرفته می گذرد و اکثر باشگاه های فوتبال تهران نیز خصوصی هستند؛

به گزارش پایتخت خبر خصوصی‌‌‌سازی باشگاه‌‌‌های ورزشی در ایران داستانی کهنه و البته تکراری است. نخستین اجازه و چراغ سبز رسمی برای واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌توان در مصوبه شماره ۷۵۹۵۱/ ت ۳۲۵۳۵ ه مورخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۳۸۳ هیات‌وزیران دید؛ مصوبه‌ای که مطابق آن دولت مجاز شد ۱۰۰‌درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) را به روش مزایده واگذار کند. این در حالی است که هیات‌وزیران در ۱۰ مرداد ۱۳۸۴ اعلام کرد سازمان خصوصی‌‌‌سازی مکلف است در واگذاری سهام دولت در شرکت فرهنگی ورزشی پیروزی‌‌‌ (پرسپولیس‌‌‌) معادل ۲۰‌درصد سهام شرکت یادشده را بر اساس قیمت و شرایطی ‌‌‌که به برنده مزایده بلوک سهام در مرحله اول واگذاری واگذار خواهد شد، با نظارت سازمان تربیت‌بدنی به هواداران باشگاه پیروزی‌‌‌ (پرسپولیس‌‌‌) و عموم مردم واگذار کند.

حال به بررسی تیم های لیگ برتر ایران و همچنین مقایسه آن با مقیاس کوچک یعنی پایتخت ایران ، لیگ استان تهران می پردازیم .
در لیگ برتر خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ تقابل تیم های دولتی و خصوصی را به راحتی می توان دید . نزدیک به هفت تیم در لیگ برتر را تیم های خصوصی و دیگر تیم ها را تیم های دولتی تشکیل می دهند که از جمله مهمترین آنها تیم استقلال و پرسپولیم و همچنین تیم های پیکان ، سایپا ،مس کرمان ، سرچشمه ،فولاد ،ذوب آهن ، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان را نام برد که با توجه به استفاده این باشگاه ها از منابع دولتی باعث می گردد که بخش خصوصی در مقابله با این باشگاه ها و همچنین درامد زایی مشکلات زیادی را داشته باشند .

اما در لیگ فوتبال استان تهران شرایط به مراتب بهتر است ، در لیگ برتر بزرگسالان استان تهران ۹۴ درصد تیم ها خصوصی هستند و همچنین در لیگ فوتبال پایه ۶۷ درصد تیم ها خصوصی هستند و این شرایط باعث گردید که بخش خصوصی سرمایه گذاری بهتری را در این بخش نماید .

موشن گرافی پایتخت خبر / تفاوت و نسبت خصوصی سازی در لیگ خلیج فارس و همچنین استان تهران

موشن گرافی



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.