کد خبر : 347
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

دولت و آلودگی هوا

خواب دولت و نقش خودروسازان در آلودگی هوای

خواب دولت و نقش خودروسازان در آلودگی هوای

به گزارش پایتخت خبر این روز ها که آلودگی هوای شهر های بزرگ به ویژه پایتخت باعث بروز مشکلات زیادی شده ، هنوز منبع اصلی آلودگی هوا مشخص نیست . البته این که چرا مشخص نیست جای سوال دارد و یا اینکه چه کسی مقصر است و چه مسئولی باید پاسخگو باشد جای سوال دارد

به گزارش پایتخت خبر این روز ها که آلودگی هوای شهر های بزرگ به ویژه پایتخت باعث بروز مشکلات زیادی شده ، هنوز منبع اصلی آلودگی هوا مشخص نیست . البته این که چرا مشخص نیست جای سوال دارد و یا اینکه چه کسی مقصر است و چه مسئولی باید پاسخگو باشد جای سوال دارد .

گفته می شود و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهند که وسایل نقلیه به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع انتشار ذرات معلق کوچک‌تر از ۲٫۵ میکرون، حدود ۶۵ درصد در انتشار آلاینده اصلی هوای تهران نقش دارند. با توجه به اینکه خودرو‌های کاربراتوری حدود ۲۰ برابر خودرو‌های یورو ۴ آلودگی ایجاد می‌کنند، سهم خودرو‌های کاربراتوری در آلودگی هوا که تنها ۹ درصد از کل خودرو‌های سواری را تشکیل می‌دهد، ۵۰ درصد است. با این مقیاس متوجه خواهیم شد که خودروهای فرسوده ۲۵ برابر خودروهای معمولی آلودگی ایجاد می‌کنند .

در تهران و اکثر کلان شهر ها بیشترین خودرو های فرسوده تردد می کنند که متاسفانه دولت و خودروساز ها هیچ فکری و برنامه ای برای جایگزینی آن ها نشده و این یک علامت سوال است که چرا با وجود این همه مشکل و اینکه بخش شایانی از آلودگی هوا از سوی خودرو های فرسوده است هیچ فکری برای ان ها نشده است .

خبرنگار پایتخت اقتصاد در روز یکشنبه یکم دیماه ۹۸ با مراجعه به مراکز فروش ایران خودرو و سایپا با بررسی اینکه ایا خورو های فرسوده جایگزین خواهد شد ؟ تنها با جواب اینکه هنوز هیچ تصمیمی از سوی مدیران خودرو ساز و دولت گرفته نشده است و این وضع تا کی ادامه خواهد داشت نیز مشخص نیست .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.