کد خبر : 206
تاریخ انتشار : شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

طرح ترافیک سال 98

محمودی

اجرای طرح ترافیک در تهران با روش جدید در سال ۹۸

اجرای طرح ترافیک در تهران با روش جدید در سال ۹۸
طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه اطلاعات کامل در مورد سال 98

به گزارش پایتخت خبر با اجرایی شدن طرح ترافیک به روش جدید در سال ۹۸ رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حذف طرح زوج یا فرد در پایتخت طرح ترافیکی جدید در این محدوده اجرا می‌شود.

سردار حسین رحیمی در این باره توضیح داد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیرماه) یعنی همزمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران – که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است – آغاز شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح جدید به رینگ دوم طرح ترافیک مشهور است، گفت: شهروندان و به‌خصوص رانندگان باید توجه داشته باشند که با اجرای طرح جدید هیچ تغییری در محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک اصلی ایجاد نشده است بلکه تغییرات در شیوه ورود خودروها به محدوده طرح زوج یا فرد رخ داده است و با حدف محدودیت تردد برحسب شماره پلاک به تمامی خودروهای پلاک تهران این اجازه داده شده که در هر فصل در مجموع ۲۰ روز را بتوانند وارد این محدوده شوند بنابراین عملاً طرح زوج یا فرد حذف شده و تردد در این محدوده برای تمامی خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل مجاز است و برای تردد بیش از ۲۰ روز باید بر حسب قیمت‌هایی که مربوط به شهرداری است عوارضی را پرداخت کنند و سپس وارد محدوده شوند.

وی افزود: خودروهای دارای پلاک غیر از تهران نیز می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز وارد این محدوده شوند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه سهمیه هر فصل قابل انتقال به فصل‌های دیگر نخواهد بود، گفت: رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه‌های چمران و نواب از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به بزرگراه امام علی محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.

رحیمی با تاکید بر اینکه محدودیت اعمال شده در محدوده طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده است، اظهار کرد: رانندگانی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی را دارند باید حتماً مجوز ورود به این محدوده را نیز دریافت کنند، در غیر این صورت به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک رینگ دوم پایتخت هردو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت: این محدودیت در روزهای تعطیلی رسمی و جمعه‌ها اجرا نمی‌شود.

چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک (زوج یا فرد سابق) برای برخی شهروندان ابهاماتی را به وجود آورده است. سردار محمدرضا مهماندار – رئیس پلیس راهور پایتخت – در این باره به ایسنا گفته بود: «اگر کسانی که وارد محدوده دوم طرح ترافیک می‌شوند کارت شهروندی خودشان را که در سامانه تهران من است شارژ نکرده باشند یک ماه فرصت دارند که این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد و این فرصت یک ماهه حتی به کسانی که هزینه را پرداخت نکرده‌اند، داده می‌شود تا مجبور نباشیم کسی را به علت ورود غیرمجاز جریمه کنیم.»،

طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها هم اجرا می‌شود؟

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در روزهای پنجشنبه خبرداد.

علی پیرحسین‌لو  در مورد اجرای طرح ترافیکی جدید در روزهای پنجشنبه گفت: طرح ترافیکی جدید «محدوده کنترل آلودگی هوا» در روزهای جمعه و ایام تعطیل مانند طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه البته در روزهای پنجشنبه، اگرچه همانند سال گذشته طرح ترافیک نداریم ولی در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق، طرح کنترل آلودگی هوا برقرار خواهد بود و اجرا می‌شود،  گفت: یعنی تردد روز پنجشنبه جزو سهمیه ۲۰ روز هر فصل محاسبه می‌شود و بعد از ۲۰ روز هم مشمول پرداخت عوارض محدوده دوم می‌شود.

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران افزود: پیش بینی ها نشان می دهد که در واقع ترافیک در روزهای  پنجشنبه‌ها  در رینگ دوم کمتر خواهد شد.

بهای عوارض ورود به طرح ترافیک جدید سال ۹۸

بهای عوارض ورود به طرح ترافیک جدید سال ۹۸

تعرفه‌های سال ۹۸ ورود به محدوده طرح ترافیک +جدول

تعرفه‌های سال ۹۸ ورود به محدوده طرح ترافیک +جدول

همچنین در مقررات جدید طرح ترافیک داشتن معاینه فنی برتر در میزان تعرفه پرداختی تأثیر زیادی دارد. بهای طرح ترافیک در سال ۹۸ برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر کمتر از ۸درصد افزایش داشته است.

گفتنی است از سال گذشته و با تصویب طرح ترافیک جدید ساعات ورود و خروج به طرح در هزینه پرداختی توسط شهروند نیز دارای اهمیت شد. به این ترتیب که در ساعات اوج ترافیک یعنی قبل از ۱۰ صبح و پس از ۱۶ نرخ حضور در محدوده طرح ترافیک بیشتر از ساعات دیگر است. ملاک محاسبه حضور در ترافیک اوج یا غیر اوج، اولین و آخرین مشاهده پلاک توسط دوربین‌هاست. این روال در سال جدید نیز ادامه دارد.

شهروندان تهرانی فرصت دارند تا یک ماه پس از حضور در محدوده طرح، هزینه آن را از طریق درگاه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir پرداخت نمایند. اما پیش از آن می‌بایست در این سایت ثبت نام کرده و اطلاعات خودروی خود را ثبت کرده و اصطلاحاً دارای یک حساب شهروندی شده باشند. به این ترتیب شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به ترددهای خود را با جزییاتی مثل هزینه، تاریخ، ساعت، دقیقه و ثانیه در سامانه مشاهده کنند.

قابل ذکر است داشتن یک حساب شهروندی در سامانه تهران من کاملاً رایگان بوده و علاوه بر مسائل مربوط به طرح ترافیک، سایر سرویس‌های شهروندی دیگر همانند خدمات املاک و شهرسازی، پرداخت هزینه پارکومتر، خرید بلیت تک سفره مترو و بلیت برج میلاد و… را پوشش می‌دهد. همچنین تعداد این سرویس‌ها در حال افزایش است.

مراحل خرید مجوز ورود به طرح ترافیک روزانه و هفتگی سال ۹۸

مراحل خرید مجوز ورود به طرح ترافیک روزانه و هفتگی تهران

۱- ورود به سایت شهرداری تهران به آدرس www.tehran.ir و انتخاب کردن ثبت نام طرح ترافیک

۲- کلیک بر روی درخواست طرح ترافیک روزانه/هفتگی

۳- انتخاب نوع مجوز مورد نظر خود اعم از روزانه یا هفتگی

۴- مشخص کردن روز یا هفته مورد نظر

۵- کلیک بر روی دکمه ثبت درخواست 

۶- دریافت شماره پیگیری که حتما آن را جایی  یادداشت کنید.انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی

۷- انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی

* برای پرداخت اینترنتی یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب باید داشته باشید که موارد زیر را دارا باشند:

  • رمز دوم یا رمز اینترنتی
  • دارای تاریخ انقضاء معتبر
  • داشتن کد (cvv2)

۸- برای مجور تردد روزانه احتیاجی به گرفتم پرینت از مجوز ندارید و تردد شما توسط دوربین‌ها ثبت می‌شوند و میزان تردد در محدوده طرح محاسبه خواهد شد و آن را در پنل می توانید مشاهده کنید.

۹- در صورت تمایل می توانید از مجوز پرینت تهیه کنید. در صورت عدم دریافت پرینت از مجوز صادر شده بر روی گزینه پیگیری درخواست را کلیک کنید و با وارد نمودن شماره پیگیری و با انتخاب گزینه چاپ مجوز، می‌توانید از مجوز روزانه یا هفتگی خویش پرینت داشته باشید.

۱۰- داشتن پرینت مجوز برای زمانی است که توسط پلیس جریمه شوید و با نشان دادن آن برگه می‌توانید تردد خود را در محدوده قانونی کنید. 

۱۱- در صورتی که کد رهگیری خود را فراموش کنید می‌توانید با ثبت نام مجدد شماره رهگیری خود را دریافت کنید.

خرید طرح ترافیک روزانه و هفتگی با موبایل از طریق کد ussd

۱- با گوشی موبایل خود کد #۱*۳*۱۳۷* را شماره گیری کنید.

۲- پس از چند ثانیه صفحه ای باز می‌شود که در آنجا باید شماره ۱ یعنی مجوز طرح ترافیک را ارسال کنید.

۳- مرحله بعد انتخاب بسته مودر نظر است (طرح ترافیک روزانه٫ طرح ترافیک هفتگی، استعلام خرید).

۴- مرحله بعد انتخاب تاریخ برای ورود به طرح است.

نکته ۱: در مرحله انتخاب تاریخ از شما میزان ساعت حضور در منطقه طرح ترافیک سوال می‌شود که باید جواب دهید.

نکته ۲: برای خرید طرح احتیاج به کارت بانکی و رمز دوم دارید که در مراحل پایانی از شما می‌خواهد.

نکته ۳: برای اینکه تا پایان مراحل به مشکلی برخورد نکنید از مکث زیاد هنگام انجام عملیات خودداری کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.