کد خبر : 917
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

عالی

قهرمانی دختران تاریخ ساز تکواندو ایران در بازی های جهانی

قهرمانی دختران تاریخ ساز تکواندو ایران در بازی های جهانی
در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان 2022 در صوفیه بلغارستان، ایران در هر 6 وزنی که نماینده داشت مدال گرفت، 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز.

به گزارش خبرگزاری پایتخت خبر، پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد. تکواندوکاران شایسته کشورمان توانستند با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره و یک برنز بالاتر از همه تیم ها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

در پی قهرمانی تیم ملی دختران کشورمان در این دوره رقابت های تکواندو قهرمان جهان، خانم “معصومه محمدیان” مربی شایسته حوزه جنوب غرب تهران به عنوان برترین مربی این رقابت ها انتخاب شد.

استاد محمدیان مربی سازنده کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری پایتخت خبر، در پاسخ به این سؤال که  دختران نونهال ایران چگونه در مسابقات تکواندو جهان قهرمان شدند؟

فرمودند: این دوره از مسابقات جهانی در بلغارستان سال ۲۰۲۲ کمی متفاوت تر از دوره های قبل بود. بخاطر شیوع کرونا و شرایط قرنطینگی ما تقریباً سه سال، نه لیگ کشور داشتیم نه مسابقات کشوری، به طوری که نونهال هایی که وارد اردو شدند اولین مسابقات رسمی که داشتند به عنوان ملی پوش بود. تا اون زمان هیچ مسابقه ی اردو نشینی نداشتند و هیچ شناختی نه از سایر ملی پوشان و نه از رقبای خود داشتند.

ولی با ۲ تا ۳ ماهی که اردو گذاشتیم توانستیم بچه ها را از نظر فنی به سطح بالایی برسونیم و در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند. در این دوره از مسابقات ۹۹ کشور شرکت داشتند. کشورهای شناخته شده ای مانند کره، چین، چین تایپه از آسیا و آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر که دخترهای ما توانستند همه آنها را پشت سر بگذارند و عنوان قهرمانی کسب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که در مسیر قهرمانی با چه مشکلاتی روبرو بوده اند گفت:

اگر بخواهیم خیلی عمیقاً و کارشناسی بررسی کنیم، باید بگوییم مشکلات هست ولی یکی از مشکلاتی که بارزتر بود این است که رده سنی نونهالان با توجه به شرایط روحی که دارند خیلی حساس تر هستند. بحث اینکه بچه ها از نظر روانی هم حمایت بشوند بسیار مهم است.

ملی پوشان نونهال باید در اردوهایی که شرکت می کنند با کارشناس روانشناس نیز در ارتباط باشند و این یکی از کمبودهایی که احساس می شود. بچه ها باید از لحاظ روحی و روانی به این باور برسند که خیلی خوب هستند. به غیر از این مورد مشکل و مسئله خاصی نیست.

سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان کشورمان در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: مهمترین تجربه ای که تو این دوره داشتم با توجه به اینکه ۴۰ درصد تیم اعزام نکردند و ۳ سال بعد از دوران قرنطینه ی کووید ۱۹ بوده، ولی خوشبختانه توانستیم فعل “خواستن، توانستن است” را صرف کنیم.

من فکر می کنم هر کسی هر چیزی که می خواهد را واقعاً باور داشته باشد و برای رسیدن به آن تلاش بکند قطعاً به هدفش می رسد. من این را به وضوح در این دوره از رویداد دیدم چون من فعل خواستن بهترین مربی دنیا را برای خودم صرف کردم.

در ادامه نظر ایشان را در مورد تغییرات در فدراسیون تکواندو جویا شدیم، استاد فرمودند: هر تغیییری یا هر چیزی که اتفاق می افتد صد در صد پیامدهایی به دنبال خود دارد که می تواند مثبت یا منفی باشد. زمانی که سمتی به فرد دیگری واگذار می شود صد در صد تغییری در آن سیستم به وجود می آید که ممکن است مثبت باشد یا منفی. بله تغییرات مثبتی هم مشاهده شده. ولی خوب اشکالاتی نیز هست که به مرور زمان قطعاً برطرف می شود.

همچنین نظر ایشان را درباره صادر نشدن روادید از سوی سفارت انگلستان برای تکواندوکاران ایران برای حضور در گرند پری منچستر پرسیدم؟

ایشان اظهار داشتند: همیشه این مشکلات برای ایران هست و یک سری کشورها هم یک بد عهدی هایی هم می کنند که به نظر من خارج از انسانیت چون ورزشکار زحمت زیادی کشیده و بسیار منتظر آن مسابقه است حالا به خاطر هر بحث سیاسی که بخواهد منجر به صادر نشدن ویزا بشود، به نظر من کم لطفی است.

وی در پایان صحبت های خود در واکنش به این سؤال که شما زمانی که به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شدید چه حس و حالی داشتید افزود: کسب بهترین مربی جهان، اتفاق جدیدی بود که پیش آمد. ما همیشه در بین بانوان ۱۰ شرکت کننده داشتیم یعنی در ۱۰ اوزان. ولی با تشخیص فدراسیون و مباحثی که پیش آمد به این نتیجه رسیدند که ۶ وزن اعزام کنیم یعنی زمانی که ۴ وزن اعزام نمی کنیم به راحتی امتیاز زیادی از دست می دهیم.

خیلی واضح که با این شرایط کار برای من سخت تر می شود. زیرا اولین باری بود که تیم نونهال ها با ۶ وزن یعنی ۶۰ درصد تیم اعزام می شوند به عبارتی ۴۰ درصد تیم حضور نداشتند. خوب این اوضاع برای ما بسیار سخت بود. برای اینکه بتوانیم این عنوان کسب بکنیم از نظر فنی خیلی با بچه ها کار شد.

روز بازی ها من سعی کردم بچه ها را از نظر روانی آماده کنم و به این باور برسونم که می توانند برنده میدان شوند که خدا را شکر ۶ نماینده داشتیم که ۴ طلا، یک نقره و یک برنز گرفتیم. یعنی هر ۶ نماینده ما مدال دریافت کردند. زمانی که تیم ۶ نفره ای بتواند ۴ طلا ، یک نقره و یک برنز بگیرد مسلماً عنوان قهرمانی برای آن تیم می شود. و من هم به عنوان بهترین سرمربی جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شدم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.