کد خبر : 508
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

سرانه ورزش استان تهران ۱۲ سانتیمتر افزایش یافت

سرانه ورزش استان تهران ۱۲ سانتیمتر افزایش یافت
سرانه ورزشی استان با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی از ۴۶ سانتی‌متر به ۵۸ سانتی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش پایتخت خبر مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که این افزایش سرانه، نتیجه بهره‌برداری از ۹۲ طرح عمرانی – ورزشی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.
به گفته «رضا گل محمدی» ساختمان‌های چندمنظوره، زمین‌های روباز ورزشی در شهرستان‌های کم‌برخوردار، استادیوم هفت‌هزار نفری اسلامشهر و پنج استادیوم پنج هزار نفری چمن در سطح شهرستان‌های استان از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه با ساخت این مجموعه‌های ورزشی یکهزار و ۴۴۰ متر به سرانه ورزشی استان افزوده شده است، اضافه کرد: برای افزایش این میزان سرانه ورزشی حدود ۱۰۶ میلیارد تومان از طریق اعتبارات استانی و ملی هزینه شد.
وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مکان‌های متعلق به وزارت ورزش در سطح کشور حدود ۷۵ سانتی‌مترمربع به ازای هر نفر است، اظهار داشت: رسیدن به این سرانه در استان تهران تا پنج سال آینده امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه از سیاست‌های مهم دولت بهره‌گیری از مشارکت بخش‌خصوصی است، اضافه کرد: استادیوم‌های پنج هزار نفری استان تهران با هزینه ۳۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید احداث شده و فراهم‌سازی شرایط برای بهره‌مندی بیش از پیش از این ظرفیت دنبال می‌شود.
گل محمدی بیان کرد: افزایش مشارکت ۳۰ درصدی در ورزش همگانی، افزایش ۴۰ درصدی برنامه‌های نشاط و تندرستی ویژه زنان، دستیابی به ورزش پاک از طریق اجرای مسئولیت‌های اجتماعی زیست محیط و ساماندهی ۸۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی نیز از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که طی دولت تدبیر و امید در ورزش استان تهران رخ داد.
در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی در سطح استان تهران فعال است و بدون‌شک بخش خصوصی از ظرفیت قابل توجه برای توسعه فضاهای ورزشی، آن هم با توجیه اقتصادی مناسب در سطح استان تهران برخوردار است. مسوولان استانی و کشوری نیز در حالی بر توسعه زیرساخت‌های لازم برای جمعیت روبه افزایش استان تهران تاکید دارند که بخش خصوصی را در کنار خود می‌بینند و شرایط را برای کارآفرینی آنان در حوزه ورزش نیز فراهم کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.