کد خبر : 383
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

زمان باز گشایی مدارس در سال ۹۹

احتمال طولانی شدن تعطیلی مدارس در سال ۹۹

احتمال طولانی شدن تعطیلی مدارس در سال ۹۹

مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟ وزیر آموزش وپرورش گفت: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و هنوز به ما اجازه بازگشایی مدارس نداده است. به گزارش پایتخت خبر ،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش وپرورش در گفت‌وگوی شبکه خبر با اشاره به اینکه دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی مواجه شده است و بیش از

مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

وزیر آموزش وپرورش گفت: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و هنوز به ما اجازه بازگشایی مدارس نداده است.

به گزارش پایتخت خبر ،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش وپرورش در گفت‌وگوی شبکه خبر با اشاره به اینکه دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی مواجه شده است و بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ دانش آموزان با این موضوع مواجه هستند، اظهار کرد: آموزش تلویزیونی را در سه کانال طی ۲۸ نوبت از ۲ روز بعد از تعطیلات آغاز کردیم.

او ادامه داد: شبکه‌های انتخاب شده توزیع مناسبی دارد و انتخاب معلمان با توجه به مشکلات سفر ناگزیر صرفا از تهران و البرز انتخاب شدند که  از میان معلمان برگزیده گزینش شدند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان تداوم آموزش تلویزیونی گفت: تابع ستاد مدیریت کرونا هستیم و متناسب با پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و آمارگیری از استان‌ها برای بازگشایی مدارس اقدام می‌کنیم که فعلا این اجازه به ما داده نشده است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آموزش تلویزیونی آموزشی یکطرفه است، گفت: برای حفظ یکپارچگی در آموزش مجازی بر این شدیم تا شبکه ای یکپارچه برای این موضوع در نظر بگیریم و در حال بررسی‌های فنی هستیم تا همین مدرسه در فضای واقعی را در فضای مجازی بازسازی کنیم؛ مدیر، معلم و دانش‌آموز وارد این فضا شده است و هر کدام از گروه‌ها با درج کد ملی وارد مدرسه می‌شوند و تمام تلاشمان بر این است که تا نیمه فروردین پایه‌های اصلی این شبکه شاد شکل گیرد.

او بیان کرد: اگر تعطیلی مدارس به طول بیانجامد و تا پایان فرورین یا اوایل اردیبهشت تداوم داشته باشد زمانی ۴ تا ۶ هفته‌ای را بری مرور دروس در نظر می‌گیریم البته هر چه سال تحصیلی افزایش پیدا کند از طرفی برای شروع سال تحصیلی آینده دچار مشکل می‌ویم بنابراین باید زمان مرور را فشرده‌تر برگزار کنیم و از ظرفیت پنج شنبه و جمعه‌ها هم استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا اسفند ۷۰ درصد زمان بندی آموزش جلو آمده بود و ۳۰ درصد باقی مانده است، گفت: تلاش داریم تا سال تحصیلی را بدون هر گونه کاستی دنبال کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.